Zoekopdracht


Een woning vinden door middel van een zoekopdracht bij Uw Partner in Onroerende Zaken.

Op basis van uw woonwensen zullen wij op zoek gaan naar een voor u geschikte woonruimte. Wij horen vaak eerder dan de markt over het beschikbaar komen van nieuwe woningen.

Bij het plaatsen van een zoekopdracht aan Uw Partner in Onroerende Zaken:

Hieronder ziet u een overzicht met 4 stappen voor het vinden van geschikte woonruimte door het plaatsen van een zoekopdracht bij Uw Partner in Onroerende Zaken:

  1. Zoekopdracht plaatsen
  2. Bezichtigingen met een makelaar van Uw Partner in Onroerende Zaken
  3. Koopovereenkomst ondertekenen
  4. Notaris

1.Zoekopdracht plaaten.
U kunt een zoekopdracht plaatsen bij Uw Partner in Onroerende Zaken door contact op te nemen met ons door een e-mail te sturen naar: info@uwpartnerinoz.nl. Wij zullen u vervolgens een opdracht tot dienstverlening (OTD) toesturen waarin Uw Partner in Onroerende zaken opdracht geeft voor het zoeken en vinden van een geschikte woning. In een persoonlijk gesprek zullen wij het woon wensen formulier met u doornemen. Vervolgens gaan wij voor u op zoek. Wanneer er uiteindelijk een koopovereenkomst tot stand komt via Uw Partner in Onroerende Zaken zijn er kosten aan verbonden.

2.Bezichtigingen met makelaar van Uw Partner in Onroerende Zaken.
Zodra Uw Partner in Onroerende Zaken een aantal geschikte woningen heeft gevonden die aan uw woonwensen voldoen zullen wij in overleg met u bezichtigingen plannen.

3.Koopovereenkomst ondertekenen
Uw Partner in Onroerende Zaken begeleidt en adviseert u in de onderhandeling met de koop/(verkoop)makelaar over de juiste prijs, de ingangsdatum, de opzegtermijn, de eventueel aanwezige inventaris/stoffering en de voorwaarden. Daarnaast ondersteunen/adviseren wij u in de door de verkopende makelaar opgestelde koopovereenkomst. Na akkoord van de koopovereenkomst door koper en verkoper draagt Uw Partner in Onroerende Zaken zorg voor ondertekening van alle benodigde documenten.

4.Notaris
Als een datum is vastgesteld voor overdracht van de woning, adviseert Uw Partner in Onroerende Zaken u over alles wat moet worden geregeld. Zo vergeet u niets en kan de notaris de eigendomsoverdracht (akte van levering) voorbereiden. Een paar dagen voor de levering krijgt u van de notaris een concept-leveringsakte en een nota van afrekening.
Controleer altijd samen met Uw Partner in Onroerende Zaken of alle gegevens kloppen. Vlak voor de overdracht inspecteert u samen met Uw Partner in Onroerende Zaken de woning om te zien of deze nog in de afgesproken staat is. Daarna betaalt u (vrijwel altijd via de hypotheekverstrekker) bij de notaris de koopsom, de overige kosten en zo nodig de prijs van de overgenomen roerende zaken.
Vervolgens tekent u de akte van levering. De woning staat nu op uw naam en wordt door de notaris ingeschreven bij het Kadaster.

Voor meer informatie over het plaatsen van een zoekopdracht kunt u contact opnemen met Uw Partner in Onroerende Zaken of dit formulier invullen dan nemen wij contact met u op.

Schrijft u zich hier in als Koper

Heeft u nog vragen we nemen graag contact op!

Laat ons u bellen!