Extra info inschrijven

  1. Online inschrijven
  2. Bekijken van het aanbod van Uw Partner in Onroerende Zaken
  3. Afspraak maken voor een bezichtiging
  4. Bezichtigingen met een makelaar van Uw Partner in Onroerende Zaken
  5. Huurovereenkomst ondertekenen
  6. Inspecteren en de sleuteloverdracht
  7. Extra diensten


1.Online inschrijven
U kunt zich vrijblijvend inschrijven om op de hoogte te blijven van ons actuele aanbod. Aan de online inschrijving zijn geen kosten verbonden.

U kunt ook een zoekopdracht bij ons plaatsen, wij gaan op zoek voor u naar een geschikte woning. Bij het plaatsen van een zoekopdracht betaalt u eenmalig courtage indien de woning niet uit ons bestand komt.

2.Bekijken van het aanbod van Uw Partner in Onroerende Zaken
Op onze website vindt u altijd ons meest actuele aanbod huurwoningen. Andere verhuurwebsites tonen niet altijd het meest actuele aanbod. Bij de woning staat duidelijk aangegeven om wat voor soort woning het gaat, met informatie waaronder het aantal m2, gemeubileerd/gestoffeerd en de huurprijs. Heeft u vragen over een woning, neemt u dan gerust contact op met Uw Partner in Onroerende Zaken.

3.Afspraak maken voor een bezichtiging
Wanneer u een geschikte woning heeft gevonden in ons aanbod kunt u met ons bellen of op de afspraak button bij de betreffende woning op de website klikken om een afspraak te maken voor een bezichtiging. Bezichtigingen vinden over het algemeen plaats tijdens kantooruren van Uw Partner in Onroerende Zaken is van maandag tot en met vrijdag geopend van 09.00 uur tot 17.30 uur, met uitzondering van feestdagen.

4.Bezichtigingen met een makelaar van Uw Partner in Onroerden Zaken
Bij de bezichtiging van een woning uit ons eigen aanbod is er altijd een makelaar van Uw Partner in Onroerende Zaken aanwezig en wordt deze met u gepland en niet tegelijkertijd met andere geïnteresseerden. Wanneer u een zoekopdracht bij ons heeft geplaatst, proberen wij indien mogelijk op één dag meerdere bezichtigingen voor u achter elkaar te plannen.

5.Huurovereenkomst ondertekenen
Na het bezichtigen van een woning proberen wij indien mogelijk u de tijd te geven om een juiste beslissing te nemen. Wij hebben liever goede beslissers dan snelle beslissers. Wanneer u hierna besluit dat u geïnteresseerd bent om de woning te gaan huren, dient u dit zo snel mogelijk aan ons kenbaar te maken zoals mondeling door ons is aangegeven. Vervolgens zal Uw Partner in Onroerende Zaken contact opnemen met de verhuurder/(verhuur)makelaar om u als potentiële huurder voor te stellen aan de hand van een door u vooraf ingevulde intentieverklaring. Wanneer de verhuurder akkoord is zal Uw Partner in Onroerende Zaken de huurovereenkomst opstellen en zorg dragen voor ondertekening door beide partijen.


Voor het opstellen van een huurovereenkomst vragen wij de huurder om de volgende documenten* aan te leveren:

  • Intentieverklaring
  • Kopie geldig paspoort/identiteitsbewijs huurder
  • Kopie recente salarisspecificatie (niet ouder dan 2 maanden)
  • Geldige arbeidsovereenkomst/werkgeversverklaring met contactpersoon binnen de organisatie
  • Verhuurdersverklaring (van de vorige verhuurder)
  • Akte van borgstelling wanneer niet aan de inkomenseis kan worden voldaan
Voor het opstellen van een zakelijke huurovereenkomst vragen wij de huurder om de volgende documenten* aan te leveren:
  • Intentieverklaring
  • Kopie geldig paspoort/identiteitsbewijs huurder
  • Recent uittreksel Kamer van Koophandel (niet ouder dan 3 maanden)
  • Kopie geldig paspoort/identiteitsbewijs tekenbevoegde conform Kamer van Koophandel uittreksel
  • Bankgarantie of accountantsverklaring met huurgarantie.
* Zijn er feiten of omstandigheden waardoor het niet mogelijk is om bovenstaande gegevens te verstrekken? Dan kunnen wij u in goed overleg vaak wel helpen. Neemt u gerust contact met ons op voor meer informatie.


Bij het ondertekenen van het contract betaalt u aan Uw Partner in Onroerende Zaken de eerste 1 of 2 maanden huur en de borg. De borg krijgt u teruggestort van de verhuurder wanneer de huurovereenkomst wordt beëindigd. Uw Partner in Onroerende Zaken is hiervoor niet aansprakelijk.

Heeft u inhoudelijke vragen over de huurovereenkomst, dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met Uw Partner in Onroerende Zaken.

6.Inspecteren en de sleuteloverdracht
Wanneer de huurovereenkomst door beide partijen is goedgekeurd en ondertekend zal de inspectie/ sleuteloverdracht op afspraak plaatsvinden bij de woning. Tijdens de sleuteloverdracht zal de woning geïnspecteerd worden aan de hand van een inspectierapport en/of inventarislijst. Tevens zal er een fotoreportage worden gemaakt van de oplevering van de woning ter aanvulling van het inspectierapport. Binnen twee weken na oplevering van de woning ontvangen zowel huurder als verhuurder een e-mail met daarin de door u getekende documenten.

7.Extra diensten
Uw Partner in Onroerende Zaken kan u ontzorgen en extra diensten aanbieden waaronder advies geven bij het afsluiten van een energiecontract, interieuradvies, schoonmaakservice en verhuisservice.

Heeft u nog vragen we nemen graag contact op!

Laat ons u bellen!